Kommunikationsbehovet hos Sveriges Annonsörers medlemmar är under ständig utveckling. Med hänsyn till att kommunikationsbranschen är i stor förändring och branschglidningen är ett faktum har vi sett ett behov av att bredda vårt erbjudande inom byråvalsrådgivning. Att ha ett komplett erbjudande för alla typer av kommunikationsdiscipliner är något som har efterfrågats av våra medlemmar.

Det finns idag två tydliga aktörer med spetskunskap om byråval inom kommunikation – Max Apéria samt Engage Marketing med Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell. Sveriges Annonsörer har sedan många år ett mycket uppskattat samarbete med Max Apéria, som jobbar på uppdrag för Sveriges Annonsörer. Max är specialiserad på kommunikationsbyråer med inriktning på reklam, content, PR och design – den kreativa delen av kommunikationen. För att komplettera vårt befintliga erbjudande med mediebyråsidan, performance marketing och inhouse-etablering, har vi skrivit ett samarbetsavtal även med Engage Marketing. Med Gunilla, Christina och Max får vi nu ett starkt helhetserbjudande.

Tack vare den unika kompetensen som var och en av dem har, kommer vi också kunna driva branschgemensamma frågor ännu tydligare, tillsammans med t.ex. Komm och Sveriges Mediebyråer. Det är en viktig pusselbit i Effektinitiativet, som Sveriges Annonsörer driver.

Vi är övertygade om att dessa tre rådgivare kommer att skapa ett stort värde för våra medlemmar och vi ser mycket fram emot att börja samarbetet.

Mer information om erbjudandet kommer inom kort!

Relaterade artiklar

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…
Fler artiklar