100-wattaren

Göteborg: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case Volvo Cars "Made by Sweden"

Seminarium | Göteborg

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Per Carleö, Volvo Cars presentera caset "Made by Sweden".

Malmö: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case "The Lost Typography of Bauhaus"

Seminarium | Malmö

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Abby Priest presentera caset "The Lost Typography of Bauhaus".  

 

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet

Sveriges Annonsörer |

Prisutdelningen i 100-wattaren sammanfaller med tiden då Sverige börjar lysas upp av allahanda julbelysningar, både i fönstren hemma och tvärsöver gator och torg i våra städer. Och på samma sätt som en riktigt fin julbelysning skapas av mängder av små lampor tillsammans tycker jag att årets 100-wattare präglades av en tänkvärd och stimulerande kombination av lysande idéer och gott hantverk, där kreativiteten lika ofta satt i själva genomförandet, eller i analysen och marknadsinsikten, som i den bärande grundidén. Att det dessutom blev en spännande duell mellan Åkestam Holst och NORD DDB om vem som skulle få ihop den totala wattsumman gjorde såklart inte kvällen sämre.

Samsungs marknadsdirektör om hur man lyckas med långsiktighet i sin kommunikation

Sveriges Annonsörer |

”våga vara lite tråkig”  Han har vunnit titeln årets marknadschef och varit med att bygga upp Samsung till en digitaljätte. I höst är han juryordförande i kategorin Långsiktigt i 100-wattaren. I helgintervjun berättar Karl-Oskar Tjernström hur man lyckas få till långsiktighet i sitt kommunikationsarbete och varför branschen måste tänka om för att nå ut.  

Reklamens A-lista, 100-wattskrönika av Mats Rönne

Sveriges Annonsörer |

Att vinna en 100-wattare är som att få ”stora A” i reklameffekt. Då är det lite intressant att så många varumärken på A är vinnare i år. Adobe, AEG och Apoteket – och även Abby Priest (och kanske för våra internationella läsare Akestam Holst). Men självklart får man stort A även om man heter BRIS, Ikea, Kvinnojouren Ellinor, Mjau (Doggy) eller Trygg-Hansa.

Sidor