effekt

Göteborg: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case Volvo Cars "Made by Sweden"

Seminarium | Göteborg

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Per Carleö, Volvo Cars presentera caset "Made by Sweden".

Malmö: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case "The Lost Typography of Bauhaus"

Seminarium | Malmö

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Abby Priest presentera caset "The Lost Typography of Bauhaus".  

 

Att mäta marknadsföringens värde

Sveriges Annonsörer |

Så här i årets slutskede brukar de flesta verksamheter göra bokslut och stämma av vad som åstadkommits under året, och frågan om att mäta marknadsföringens nytta och värde brukar vara högaktuell så här års. Som många vet är detta en fråga som ligger mig varmt om hjärtat. Jag tänkte därför avsluta året med att ge några råd och tips om detta som kanske kan bidra till att göra 2018 än mer framgångsrikt för dig som marknadsförare.

Reklamens A-lista, 100-wattskrönika av Mats Rönne

Sveriges Annonsörer |

Att vinna en 100-wattare är som att få ”stora A” i reklameffekt. Då är det lite intressant att så många varumärken på A är vinnare i år. Adobe, AEG och Apoteket – och även Abby Priest (och kanske för våra internationella läsare Akestam Holst). Men självklart får man stort A även om man heter BRIS, Ikea, Kvinnojouren Ellinor, Mjau (Doggy) eller Trygg-Hansa.

Med effekten i fokus

Sveriges Annonsörer |

Det finns få som vet vad en 100watts vinst betyder mer än Ulf Hermansson Samell. Som marknadschef har han vunnit såväl 50 som 75 och 100-watt. Som juryordförande har han fått dela ut ett otal wattare. Och nu som tävlingsansvarig har han det yttersta ansvaret för tävlingen. I helgintervjun berättar han vad som skapar effektiv kommunikation, hur juryn väljer ut vinnarna och varför man överhuvudtaget ska tävla i kommunikation. 

De tre viktigaste bokstäverna för marknadskommunikation

Sveriges Annonsörer |

Så här års är det rätt naturligt att frågan om marknadsföringseffekter ligger högt på agendan hos många marknadschefer. Vi har nyss haft prisutdelning i 100-wattaren och i de flesta företag är det dags att stänga nästa års budget. I många budgetdiskussioner kan jag därför föreställa mig att frågan om ”vad ger kampanjerna för ROI?” har dykt upp.

De har makten i 100-wattaren

Sveriges Annonsörer |

Nu är juryn spikad för årets upplaga av kommunikationstävlingen 100-wattaren. Inom kort kommer 60 personer från hela branschen att kora Sveriges bästa kommunikationsinsatser.Idag öppnar också bidragsinlämningen till tävlingen.

Sidor