100-wattaren - Summit Inspiration

08
nov
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:00 - 11:45
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: JCDecaux på Stureplan 13 (bredvid East) i Stockholm

De har klarat sig igenom nålsögat och blivit nominerade i 100-wattaren. Torsdagen den 8 november har du möjlighet att höra hur några utvalda case bland årets nomineringar blev till och dessutom lyckades uppnå grym effekt! 

Välkommen till årets Summit Inspiration, en inspirerande förmiddag där vi tillsammans med JCDecaux har bjudit in några av de annonsörer och byråer som nominerats i årets 100-wattare! Bland årets nominerade har åtta case valts ut för att på plats hos JCDecaux presentera sina case under 20 minuter vardera.

Låt dig inspireras av några av de som lyckats allra bäst med att göra kommunikation som gjort skillnad och skapat svårslagen effekt.

  • 08:00-08:30 Frukostmingel och fika
  • 08:30-09:10 Billboards Beyond Borders och Synsam Abonnemang
  • 09:10-09:20 Mingelpaus
  • 09:20-10:00 Sveriges familjevänligaste restaurang och Från en familj där mat är kärlek
  • 10:00-10:10 Mingelpaus
  • 10:10-10:50 Scout View och Pappas jävla ansvarsområde
  • 10:50-11:00 Mingelpaus
  • 11:00-11:40 The Lost Typography of Bauhaus och IKEA´s response to Balenciaga
  • 11:40-11:45 Tack för idag!

Mer information om casen (fyller på med fler case löpande):

Billboards Beyond Borders / Reportrar utan gränser / Åkestam Holst

Reportrar utan Gränsers kamp för yttrandefrihet fick ny synlighet genom att sätta tystade journalisters ord på stortavlor i hjärtat av diktaturer. Genom en innovativ användning av ett kryphål i Google Maps nådde en liten smart idé en global publik.

Synsam Abonnemang / Synsam / Folket Sthlm

Med inspirerande, enkel och igenkännande kommunikation, i 360 grader, lyckades vi skapa en beteendeförändring. Det nya kommunikativa uttrycket gjorde att kunderna förstod behovet av att ha fler glasögon och lämnade nu butiken med minst 3 par.

Sveriges familjevänligaste restaurang / McDonald´s / NORD DDB Stockholm

Sanningen säljer. Kampanjen Sveriges familjevänligaste restaurang baserades en sann emotionell insikt kring vad föräldrar verkligen uppskattar med McDonald’s. Det ledde till rekordhöga imagemätningar

Från en familj där mat är kärlekZeta / Hummingbirds, Wavemaker och Zeta

Receptet för framgång var att bygga konceptet på Zetas ursprung – berättelsen om Fernando Di Lucas resa från Italien och kärlek till god mat – och sedan målmedvetet kommunicera "Från en familj där mat är kärlek" i alla kanaler.

Scout View / Scouterna / Garbergs

Genom att samla rörelsen i gemensamt projekt visar vi att Scouterna följer med sin tid och visar på att teknik och naturen inte är motsatser. Med Scout Views hjälp har de växt med 2% under året helt tack vare förtjänade medier.

Pappas jävla ansvarsområde / KPA Pension / Bloomy Ideas 

KPA Pension har en unik röst förpackad i konceptet – vi tar hand om er sen. Det lågmälda i kombination med att hela tiden ha ett perspektiv på nutiden får inte bara målgruppen att känna igen sig, utan även att engagera sig och reagera. 

The Lost Typography of Bauhaus / Adobe / Abby Priest

1932 stängde nazisterna designskolan Bauhaus och potentiella designklassiker lämnades kvar ofärdiga. I samarbete med Bauhaus Foundation har vi från ofullständiga skisser färdigställt fem typsnitt och gett dem nytt liv för en ny generation kreatörer.

IKEA´s response to Balenciaga / IKEA / ACNE och IKEA Creative Hub

Vår utmaning är alltid att hitta nya och intressanta sätt att framhålla vår position som ledande varumärke inom prisvärd inredning, design och funktion. I och med IKEAs starkt folkliga approach, så blir utmaningen ännu större att visa att man har fingret på pulsen och förstår trender, vad folk pratar om och vart marknaden är på väg. Dessutom fanns även en brief att ta hänsyn till – kommunicera IKEAs vision. Detta är genomgående i kampanjen, framförallt i filmen, men utgjorde en utmaning då de satte tydliga krav på svaret till Balenciaga – ett tydligt och genomgående demokratiskt budskap.


Om seminariet

Vi öppnar dörrarn 08:00 och inleder med frukostmingel och fika. Presentationerna börjar klockan 08:30. Seminariet välkomnar både annonsörer och byråer. Det kostar ingenting att delta.

Om du får förhinder behöver du meddela detta senast 24 timmar innan eventet. Har du frågor om seminariet är du välkommen att kontakta oss på info@annons.se.
 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Så tar du dig fram genom den sociala snårskogen
Seminarium | Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet. Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Och är det rörligt så går det ännu bättre. Men uppenbarligen är det inte så enkelt. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.