100-wattaren - Summit inspiration

07
nov
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:00 - 11:45
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: JCDecaux på Stureplan 13 (bredvid East) i Stockholm

De har klarat sig igenom nålsögat och blivit nominerade i 100-wattaren. Nu har du möjlighet att bli inspirerad av några utvalda case bland årets 96 nomineringar som har uppnått grym effekt! 

Välkommen till årets Summit Inspiration, en inspirerande förmiddag där vi tillsammans med JCDecaux har bjudit in några av de bidrag som nominerats i 100-wattaren!

Låt dig inspireras av några av de som lyckats allra bäst med att göra kommunikation som gjort skillnad och skapat svårslagen effekt. 

08:00-08:30 Frukostmingel 
08:30-08:50 Det är en sport att gå på Leo´s, Leo´s Lekland, BerntzonBylund
08:50-09:10 En större uppgift, Polismyndigheten, Prime Weber Shandwick & Scream
09:10-09:20 Mingelpaus
09:20-09:40 50/50, Burger King, INGO
09:40-10:00 Grönborg Live, Oddset Svenska Spel Sport & Casino, Perfect Fools
10:00-10:10 Mingelpaus
10:10-10:30 Bakom varje blocketannons finns en berättelse, Blocket, Emakina DBG
10:30-10.50 Pappaskämtet, Jotun - Demidekk, Dear Friends
10:50-11:00 Mingelpaus
11.00-11.20 Ölavtalet, Norrlands Guld Spendrups, Åkestam Holst NoA
11:20-11:40 Com Hem till svindlande hastigheter, Com Hem, M&C Saatchi
11:40-11:45 Tack för idag!

 

Mer information om bidragen

Det är en sport att gå på Leo´s: Genom att förändra synen på Leos och positionera oss som en plats för fysisk aktivitet och idrott lyckades vi få fler barn än någonsin att röra på sig – ivrigt påhejade av de vuxna. Aldrig har det hoppats, sprungits, klättrats och stojats mer!

En större uppgift: Den enade verksamma poliser med de som drömmer om att bli det i uppfattningen om – att ta på sig en uniform också innebär att ta på sig en större uppgift. Att yrket har ett viktigt uppdrag med möjlighet att göra skillnad i människors liv. Varje dag.

50/50: Trots att vi var trea på bollen att lansera vegetariska alternativ lyckades Burger King få både svensk och global publicitet kring sin växtbaserade burgare, locka in flera trogna MAX-gäster till sig och lyfta försäljningen med 28 procent.

Grönborg Live: Med en virtuellt klonad förbundskapten som programledare, utrustad med ett avancerat AI som levererade förhandstips till matcherna skapade vi ett nytt programformat som väckte målgruppens intresse och gav dem relevant och värdefull kunskap. 

Bakom varje blocketannons finns en berättelse: Vi har skapat ett koncept som upplevs som underhållning snarare än reklam och återvunnit svenska folkets kärlek och lojalitet. Och därmed motat gratistjänsterna i grind och befäst Blockets position som prisvärd kvalitetsaktör inom köp- och sälj.

Pappaskämtet: När Jotun lanserade nya Demidekk Infinity, trotsade vi branschnormen och vågade använda humor istället för rationella argument. Som ett resultat av detta lyckades Jotun öka sin försäljning under stenhård konkurrens på en stagnerande marknad.

Ölavtalet: Genom att hitta en konkret lösning på ett samtida problem – avbokandet - lyckades Norrlands Guld under endast sex veckor få över 25 000 svenskar att skicka ett juridiskt bindande ölavtal till en vän.

Com Hem till svindlande hastigheter: Hur skulle vi nå fram till vår målgrupp med det slitna argumentet ”snabbt bredband”? Jo, genom att visa vad det kan ge dem: nämligen svindlande hastigheter. Vi omvandlade något rationellt till emotionellt och träffade vår målgrupp rakt i hjärtat.


Om seminariet


Vi öppnar dörrarn 08:00 och inleder med frukostmingel och fika. Presentationerna börjar klockan 08:30 och senast 11:45 är vi klara. Seminariet välkomnar både annonsörer och byråer. Eventet är öppet för dig som jobbar med kommunikation och det kostar ingenting. Välkommen! 

Om du får förhinder meddela oss 24 timmar innan eventet. Har du frågor om seminariet är du välkommen att kontakta oss på info@annons.se.


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Fler event i Stockholm:

Trendstudie: 2020 Global Marketing Trends
Seminarium | Stockholm

Under 2019 har Deloitte genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera på framåt för att stärka sitt varumärke samt utveckla och effektivisera sin marknadsföring.

Nätverket Inhouse
Nätverksträff | Stockholm

Den här nätverksträffen passar dig som jobbar på en inhouseavdelning eller funderar på att ta hem delar av kommunikationen inhouse och vill lära av andra och dela med dig av dina erfarenheter till kollegor i branschen.

Nätverket Effekt
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är till för dig som jobbar med marknadskommunikation och vill diskutera effektfrågor tillsammans med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.