7 tips att försvara din marknadsbudget – så får du ledningen med dig

10
sep

Så här i budgettider tänkte vi hjälpa dig få ett roligare jobb och mer pengar att jobba med. Nu ordnar vi höstens viktigaste seminarium. I alla fall för dig som vill få med dig ledningen på satsningar som ger långsiktig effekt för ert varumärke. Effekt- och kundupplevelseexperterna Mats Rönne och Arvid Axland ger dig inspiration och argument för att försvara och öka din budget. 

Det blir frukost, spännande möten, föreläsningar, diskussioner och improvisationsteater. Välkommen till vårt frukostseminarium och lär dig mer om olika vinklar på vad som krävs för att övertyga din ledning och bidra själv med dina bästa tips.
 

  • Hur räknar du ut och motiverar din marknadsbudget? – Mats Rönne, Pyramid
  • Do's and don'ts när du pratar med VD. Improvisationsteater om hur man får sin vilja igenom - Helen Lindahl och Sofia Czinkoczky, Aktör Edutainment
  • Allt kommunicerar! Skaffa fler pengapåsar genom att äga Kundupplevelse, Medarbetarupplevelse och Samhällsförbättrande initiativ - Arvid Axland, Pool kommunikationsbyrå

Om Föreläsarna

Mats Rönne, mätexpert Sveriges Annonsörer

Mats Rönne har mer än 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Arvid Axland AdDay 2017

Arvid Axland är grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. Arvid vill öka medvetenheten om vilket värde företag har möjlighet att skapa för sin omvärld genom upplevelser och är en uppskattad föreläsare och inspiratör inom kommunikation och kundupplevelser.

Helen Lindahl och Sofia Czinkoczky är skådespelare med lång erfarenhet av improvisation och interaktiv teater. Tillsammans driver de Aktör Edutainment, ett kreativt utbildningsföretag där de använder teater som ett verktyg för att utveckla grupper och organisationer. 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 10:30.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Nätverket Effekt
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är till för dig som jobbar med marknadskommunikation och vill diskutera effektfrågor tillsammans med kollegor i branschen.

Leda förändring genom ett kommunikativt ledarskap
Seminarium | Stockholm

Marknads- och kommunikationschefer uppger att en av deras största utmaningar är att leda i en omvärld präglad av snabba förändringar. Förändringar innebär möjligheter, men hur kan du som ledare agera för att dra nytta av dessa och involvera medarbetarna för att nå ett högt engagemang?

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.