8 principer för kommunikationseffekt

02
apr
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Klara Östra Kyrkogata 2B
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med KOMM
  • Pris: Exklusivt och utan extra kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer
  • Kategorier: Kommunikation

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt. 

Frågan kring kommunikationens affärseffekt är knappast ny, men högaktuell. Den byrå och marknadschef som inte kan förklara för en ledning eller styrelse hur kommunikationen skapar affärsvärde, får allt svårare att äska och behålla budgetpengar.  Därför har KOMM tagit fram Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring, och arbeta med, kommunikationseffekt. Principerna vilar på en bred grund med beprövad, praktisk erfarenhet från branschen samt etablerad och ny forskning och vetenskapliga studier.

Effektprinciperna är utvecklade av KOMM’s Effektkommitté med bred representation från olika delar av branschen under ledning av Dr. Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms universitet samt Head of Science på Evidence Strategy (NoA). 


Om Föreläsarna

Dr Niklas Bondesson
Head of Science på Evidence Strategy samt forskare vid Stockholms universitet. Huvudförfattare.

Niklas är medgrundare av managementkonsultbyrån Evidence Strategy (NoA) där han arbetar som rådgivare inom positionering. På Stockholms Universitet är han forskare och ansvarig för utbildningen Marknadskommunikation. Niklas har publicerat flera studier om kommunikationseffekter i internationella forskningsjournaler. Under 2016-2018 satt han i KOMMs styrelse och är sedan dess ordförande i förbundets Effektkommitté.

Annika Rehn Frobell
Group Strategy Director, Drama Queen Communications. Medförfattare.

Annika är ansvarig för Drama Queens strategiska erbjudande och arbetar med utveckling av kommunikations- och varumärkesstrategier för byråns kunder. Med bakgrund från byrårer som Hall&Cederquist, Young&Rubicam och Brindfors är hon en av Sveriges mest erfarna planners. Annika är också kursansvarig för planning- och varumärkesutbildningar på Berghs, och föreläser om detta på universitet, samt är engagerad i styrelsen för Strategy Awards. 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor


Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och KOMM. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se

 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Skapa rätt ansats för digital marknadsföring och försäljning – med Boston Consulting Group
Seminarium | Stockholm

Customer journey, omnichannel, programmatic och personalization. Den digitala marknadsföringen är full av buzzwords som blivit en del av varje företags jargong men få företag lyckas anpassa sin organisation efter det nya digitala sättet att arbeta. Den femte mars ger Boston Consulting Group dig verktygen för att skapa ett fungerande digitalt team.

Så optimerar du din mobilsite – Google visar
Seminarium | Stockholm

Mobilen rör sig mot att bli kundernas primary device, och många marknader har gått från att vara mobile first till mobile only. Trots det har oroväckande många mobilsiter så många brister i sin design och uppbyggnad att besökarna lämnar siten frustrerade och med en dålig känsla för varumärket. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.