Är inhousebyrå framtiden? Ny studie och ATG:s inhouse-resa

19
feb
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:30 - 09:45
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och speciellt inbjudna av Bannerflow

Enligt en ny inhousestudie från Bannerflow har 91 % av marknadsavdelningarna flyttat åtminstone delar av sin digitala marknadsföring inhouse.

Nu har du möjlighet att få ta del av en ny studie som visar att allt fler europeiska företag flyttar produktionen och medieköp av digital marknadsföring inhouse. Du kommer få en update av vilket skede trenden befinner sig i, samt ta del av de barriärer och möjligheter, för att arbeta med digital marknadsföring inhouse, som identifieras i rapporten. 

Studien som är framtagen av Bannerflow i samarbete med Digiday genomfördes i november 2018 och omfattar svar från fler än 200 europeiska beslutsfattare inom marknadsföring.

ATG har legat i framkant med sin inhousebyrå och kommer under seminariet att dela erfarenheter från sin inhouse-resa.

Välkommen!
 

Rapporten kan laddas ner här


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 09:45.


Föreläsarna

Maria Ideström, Ateljéchef på ATG

Antonia Lindmark, Head of Insight på Bannerflow 


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Attribution och mätning, hur gör jag? med Google
Seminarium | Stockholm

Vilka delar i marknadsföringspusslet bidrar till framgång? Den 26 mars visar Googles mätningsspecialist Olesya Moosman dig värdet av och ger dig information om hur du formar en fungerande attributions- och mätmodell. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Nätverket Ambassadörerna: Sluka marknadsandelar med Sharkonomics
Nätverksträff | Stockholm

Hajar är inte bara naturens mest fruktade rovdjur, de är också strategiska och effektiva, egenskaper som kan vara till nytta även i affärslivet. Välkommen till Nätverket Ambassadörerna den 4 april med författaren och bloggaren Stefan Engeseth. Stefan föreläser utifrån sin senaste bok Sharkonomics, som visar hur företag, genom att ta lärdom av hajars beteenden, kan lyckas ta marknadsandelar av konkurrenter.

Nätverk: Inhouse
Nätverksträff | Stockholm

Den här nätverksträffen är för dig som jobbar som marknadschef eller motsvarande och funderar på att ta hem delar av kommunikationen inhouse eller har haft inhouse under en period och vill dela med dig av dina erfarenheter. 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.