Är inhousebyrå framtiden? Ny studie och ATG:s inhouse-resa

19
feb
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:30 - 09:45
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och speciellt inbjudna av Bannerflow

Enligt en ny inhousestudie från Bannerflow har 91 % av marknadsavdelningarna flyttat åtminstone delar av sin digitala marknadsföring inhouse.

Nu har du möjlighet att få ta del av en ny studie som visar att allt fler europeiska företag flyttar produktionen och medieköp av digital marknadsföring inhouse. Du kommer få en update av vilket skede trenden befinner sig i, samt ta del av de barriärer och möjligheter, för att arbeta med digital marknadsföring inhouse, som identifieras i rapporten. 

Studien som är framtagen av Bannerflow i samarbete med Digiday genomfördes i november 2018 och omfattar svar från fler än 200 europeiska beslutsfattare inom marknadsföring.

ATG har legat i framkant med sin inhousebyrå och kommer under seminariet att dela erfarenheter från sin inhouse-resa.

Välkommen!
 

Rapporten kan laddas ner här


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 09:45.


Föreläsarna

Maria Ideström, Ateljéchef på ATG

Antonia Lindmark, Head of Insight på Bannerflow 


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Skapa rätt ansats för digital marknadsföring och försäljning – med Boston Consulting Group
Seminarium | Stockholm

Customer journey, omnichannel, programmatic och personalization. Den digitala marknadsföringen är full av buzzwords som blivit en del av varje företags jargong men få företag lyckas anpassa sin organisation efter det nya digitala sättet att arbeta. Den femte mars ger Boston Consulting Group dig verktygen för att skapa ett fungerande digitalt team.

Så optimerar du din mobilsite – Google visar
Seminarium | Stockholm

Mobilen rör sig mot att bli kundernas primary device, och många marknader har gått från att vara mobile first till mobile only. Trots det har oroväckande många mobilsiter så många brister i sin design och uppbyggnad att besökarna lämnar siten frustrerade och med en dålig känsla för varumärket. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.