Är inhousebyrå framtiden? Så här tycker marknadsförarna

19
feb
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:30 - 09:45
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och speciellt inbjudna av Bannerflow

Enligt en ny studie har 91 % av marknadsavdelningarna flyttat åtminstone delar av sin digitala marknadsföring inhouse.

Nu har du möjlighet att få ta del av en ny studie som visar att allt fler europeiska företag flyttar produktionen och medieköp av digital marknadsföring inhouse. Du kommer få en update av vilket skede trenden befinner sig i, samt ta del av de barriärer och möjligheter, för att arbeta med digital marknadsföring inhouse, som identifieras i rapporten. 

Studien som är framtagen av Bannerflow i samarbete med Digiday genomfördes i november 2018 och omfattar svar från fler än 200 europeiska beslutsfattare inom marknadsföring.

ATG har legat i framkant med sin inhousebyrå och kommer under seminariet att dela erfarenheter från sin inhouse-resa.

Välkommen!
 

Rapporten kan laddas ner här


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 09:45.


Om föreläsarna

Maria Ideström, Ateljéchef på ATG

Kommer inom kort, Bannerflow 


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Abby Priest
Effektskapande storytelling i en digital samtid
Seminarium | Stockholm

Lär dig mer om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren. 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.