Attribution och mätning, hur gör jag? med Google

26
mar
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:30
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Klara Östra Kyrkogata 2B
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Google
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer

Vilka delar i marknadsföringspusslet bidrar till framgång? Den 26 mars visar Googles mätningsspecialist Olesya Moosman dig värdet av och ger dig information om hur du formar en fungerande attributions- och mätmodell. 

I en snabb och mycket rörlig digital marknadsföringsmiljö är det viktigt att veta vad som fungerar och inte. Vikten av mätning och attribution blir tydlig, men vad innebär begreppen och hur gör man det tydligt och lättarbetat? Olesya guidar dig genom en Smart Measurement-modell som hjälper dig att sätta fungerande KPI:er som sträcker sig genom kundresan till dina interna team.

Som mätnings- och attributionsspecialist hos Google är Olesya Moosman med och omdefinerar hur marknadsföringeffektiviteten mäts hos annonsörer och ansvarar för att ta fram fungerande mätmetoder. 

Det här få du med dig från seminariet:

  • Att säkerställa att mätning sträcker sig genom hela kundresan
  • Att media mäts på försäljning
  • Att mätning leder till actions
     

Fördelar med Smart Measurment:

  • Mätning baseras på grundläggande värden
  • Fångar hela kundresan
  • Ledningen förstår
  • Främjar samarbete över avdelningsgränser

 

Seminariet är en del av Sveriges Annonsörers samarbete med Google och Boston Consulting Group och deras studie Digital Maturity Benchmark. Seminariet är helt fristående men här kan du läsa mer om och genomföra studien. Genom att göra studien får din organisation möjlighet att se var ni ligger i er digitala utveckling och ni får en rapport som visar vad ni behöver fokusera på för att fortsätta framåt.​


Om seminariet


Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:30. OBS! Det här seminariet är på engelska.


Om föreläsaren

Olesya Moosman, Attributions- och mätningsspecialist, Google Sverige.


Anmälningsvillkor

Utbildningen arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan utbildningstillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.
 

Till kalendariet

 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.