Den kreativa inhouserevolutionen – nu kommer den!

08
maj
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.
  • Kategorier: Inhouse Marknadsföring

Hur har amerikanska inhousebyråer lyckats gå från att ses som kreativa b-lag till att hamna på Ad Age:s A-list? Och vad kan den som funderar på att starta eller transformera en inhouseavdelning lära sig av de som ligger längst fram? 

Anna Romson och Magnus Engström från Cogs Creative delar case, insikter och spaningar från ANA Inhouse Conference 2019 i Orlando. En inspirationsföreläsning som baseras på de vanligaste frågorna man står inför som marknadschef eller ledare för en marknadsavdelning.

Det här får du med dig från seminariet:

  • Olika modeller för framgångsrika inhousebyråer – och exempel på hur man gör för att skapa ett bra samarbete med externa partners
  • Exempel på hur man gör för att lyckas konkurrera om talang – och behålla den
  • Förståelse för vad som krävs för att bygga en kreativ kultur

 

Välkommen!

 

Läs även Anna och Magnus spaning från ANA Inhouse Conference i Orlando i Resumé tidigare i vår. 


Om Föreläsarna

Anna Romson & Magnus Engström, Creative Directors och grundare, Cogs Creative


Anna har arbetat som Art Director och Creative Director på några av Stockholms största och mest anrika byråer, så som Hall&Cederqvist/Y&R, Romson, Lowe Brindfors och Leo Burnett.

Magnus har arbetat som Copywriter på stora byråer som Rönnberg McCann, TBWA och Hall&Cederqvist/Y&R, samt utvecklat språkliga identiteter för många stora varumärken på egna byrån Public Speaking.

Sedan 2015 driver de Cogs Creative, som hjälper företag att ta mer kontroll över sina egna varumärken. Bland kunderna i dagsläget finns bland annat H&M, Hemköp och Svenska Postkodlotteriet.


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00. 


Anmälningsvillkor


Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och KOMM. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se

 

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Fler event i Stockholm:

How to wake a sleeping dinosaur: case O'Learys
How to wake up a sleeping dinosaur: case O´Learys
Seminarium | Stockholm

2016 tappade O´Learys i försäljning och det blev en tuff period för företaget. Efter en stor målgruppsundersökning togs ett strategiskt beslut om att skapa en förändring i den grafiska profilen. Hör O´Learys CMO berätta hur man väcker liv i en "dinosaurie". 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.