Den perfekta kundresan – med Google

19
mar
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:30
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Klara Östra Kyrkogata 2B
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Google
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer

Kundresan och kommunikationen kring den blir bara mer och mer komplex och krävande att kartlägga och att aktivera. Hur väl förstår ni era kunder? Kommunicerar ni rätt budskap i alla kanaler? Välkommen till vårt Google-seminarium om att skapa den perfekta kundresan tisdag 19 mars.

90% av dagens konsumenter använder sig av flera olika skärmmiljöer innan de genom för ett köp eller konverterar. Hur gör man för att kartlägga en faktisk kundresa? Hur gör man för att hålla kontakt med kunden under hela kundresan och se till att hen får relevant och övertygande kommunikation?

Du får lyssna till experten Martin Ramel på Google Sverige som hjälper svenska företag att använda och aktivera sin data för att kunna möta sina kunder under hela resan från intresse till konvertering.

Det här får du med dig från seminariet:

  • Du lär dig hur du ska tänka om dina kunder
  • Du lär dig hur du ska aktivera olika kundgrupper i Googles ekosystem


Seminariet är en del av Sveriges Annonsörers samarbete med Google och Boston Consulting Group och deras studie Digital Maturity Benchmark. Seminariet är helt fristående men här kan du läsa mer om och genomföra studien. Genom att göra studien får din organisation möjlighet att se var ni ligger i er digitala utveckling och ni får en rapport som visar vad ni behöver fokusera på för att fortsätta framåt.​


Om seminariet


Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:30.


Om Föreläsaren

Martin Ramel, Audience Specialist, Google Sverige


Anmälningsvillkor

Utbildningen arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan utbildningstillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet

 

Fler event i Stockholm:

Attribution och mätning, hur gör jag? med Google
Seminarium | Stockholm

Vilka delar i marknadsföringspusslet bidrar till framgång? Den 26 mars visar Googles mätningsspecialist Olesya Moosman dig värdet av och ger dig information om hur du formar en fungerande attributions- och mätmodell. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Nätverket Ambassadörerna: Sluka marknadsandelar med Sharkonomics
Nätverksträff | Stockholm

Hajar är inte bara naturens mest fruktade rovdjur, de är också strategiska och effektiva, egenskaper som kan vara till nytta även i affärslivet. Välkommen till Nätverket Ambassadörerna den 4 april med författaren och bloggaren Stefan Engeseth. Stefan föreläser utifrån sin senaste bok Sharkonomics, som visar hur företag, genom att ta lärdom av hajars beteenden, kan lyckas ta marknadsandelar av konkurrenter.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.