Du, ditt team och era robotkollegor

17
sep
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer
  • Kategorier: Kommunikation

Framtidens ledande bolag använder data och artificiell intelligens för att växa snabbare än konkurrensen genom noggrant designade ‘flywheel effects’. Den här sessionen är din guide till automatisering av marknadsavdelningen och vad du bör göra först och snart.

Under 45 minuters föreläsning tittar vi närmare på två case – Netflix och Glossier – där strategiska val av datainsamling och uppbyggnad av tool-stacks har gett teamen på marknadsavdelningarna övermänsklig kapacitet. Kapacitet som ger bolagen förutsättningar för massiv tillväxt.

Var i värdekedjan bör ditt bolag bygga egen teknologi och var i värdekedjan bör ditt bolag köpa in verktyg? Med grund i aktuell forskning och med exempel på tillämpad spjutspetsteknologi går vi igenom ett ramverk för automatisering av marknadsföring som hjälper dig att identifiera möjligheter och prioritera resurser. 

Du får med dig verktyg om hur du bygger din och ditt teams kapacitet och integrerar den med robotar som kommer göra dina människokollegor övermänskliga. Målet är att du efter sessionen ska vara bättre rustad att fatta strategiskt viktiga beslut rörande data, artificiell intelligens och automatisering som hjälper ditt bolag i konkurrensen mot teknikjättarna och snabbväxande start-ups. 

  • Ett ramverk för automatisering av marknadsföring. Frågeställningar och prioriteringshjälp
  • Konkreta case av automatisering: ett mindre och ett större bolag
  • Inspiration för att sätta igång arbetet idag med att bygga ett team av robotar och människor i samverkan

Om Föreläsaren


Mathias Eriksson är Head of Growth på Adverai, AI-bolaget vars produkt förutsäger effekt av medieinvesteringar för några av världens största annonsörer. Mathias har 15 års erfarenhet av mediebranschen som kreatör, strateg och byråledare. Supertalang 2019 (VA) och vinnare av flertal priser, bl a Guldlejon.


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 300 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Growth Hacking - bli nästa generations marknadsförare
Seminarium | Stockholm

Smakprov på Growth Tribe Academy som rullat ut sin verksamhet i Skandinavien. Högintensiv, experimentbaserad och konkret pedagogik för att utvecklas till nästa generations marknadsförare.

Nätverk Employer Branding
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är för dig som jobbar med Employer Branding och vill dela med dig av dina erfarenheter med kollegor i branschen.

Vad krävs för att bygga ett starkt varumärke på 2020-talet?
Seminarium | Stockholm

Flera olika studier visar på minskande lojalitet till varumärken samtidigt som spelplanen omvandlas i takt med konsumenternas förändrade livsstil, förväntningar och digitaliseringen. Detta ställer helt nya krav på marknadsförare för att lyckas med att bygga ett starkt varumärke. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.