Effektskapande storytelling i en digital samtid

06
feb
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol

Lär dig mer om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren.  

Det världsberömda designinstitutet Bauhaus lade under 1920- och 1930-talen grunden för modern design och arkitektur. Skolans progressiva ideologi hotade den nazistiska agendan och 1932 stängdes den abrupt ned, bara 14 år efter sin födelse. Detta resulterade i att en stor mängd verk och alster aldrig hann slutföras, och det som hade kunnat komma att bli designklassiker gick förlorat. I kampanjen "The Lost Typography of Bauhaus" återupplivade och färdigställde Abby Priest och Adobe typografiska fragment och skisser från skolan till färdiga typsnitt. 

Det här får du med dig under seminariet:

  • Hur kommunikationen kan integreras i produkten för att skapa ökad effekt
  • Hur kreativitet med en inbyggd förtjänad kärna utmanar en traditionell mediemix
  • Hur in-house och extern byrå samverkar för att skapa ökad effekt
  • Vilken roll storytellning har i ett digitalt medielandskap

Välkommen!


Om Föreläsarna

Abby Priest Oskar

Oskar Hellqvist - Creative Director och partner Abby Priest. Oskar är flerfaldigt prisbelönt Creative Director på Abby Priest med lång erfarenhet av visuellt driven storytelling, kommunikationstrategi och varumärkesarbete.

Abby Priest Andreas

Andreas Morne - Strateg och grundare Abby Priest. Andreas har lång erfarenhet i ledande positioner från både medie- reklambyråvärlden och arbetar idag som kommunikationsstrateg på Abby Priest. 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Så tar du dig fram genom den sociala snårskogen
Seminarium | Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet. Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Och är det rörligt så går det ännu bättre. Men uppenbarligen är det inte så enkelt. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.