Erbjudande: 20% rabatt på seminariet "Är bra mat receptet för en hållbar planet?"

17
jan
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:00 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: GT30 på Grev Turegatan 30 i Stockholm

Hur kommuniceras hållbarhet för att stärka varumärket? Inspireras av företag som arbetar klimatsmart och hållbart.  

Under seminariet inspireras vi av Sveriges grönaste matvarukedja och mest hållbara varumärke, två 21-åringars kamp för att få unga att äta bättre frukostar och nyttigare snacks, den klimatsmarta och klimatpositiva burgarkedjans fantastiska hållbarhetsresa m fl.

Vi får också lyssna till en kostexpert som berättar om vikten av att äta hälsosam mat för att göra både människan och planeten friskare och till en forskare som ger råd kring hur man kommunicerar hållbarhet för att skapa affärsnytta. Köp rabatterade biljetter via länk nedan. 

Talare:
Björn Larsson, marknadsdirektör Coop
Amanda Larsson och Calle Rosengren, grundare Färsking
Kaj Török, informations- och hållbarhetschef på MAX Burgers
Ann Fernholm, vetenskapsjournalist, författare, grundare Kostfonden
Erik Modig, forskare, föreläsare, författare

Moderator:
Annika Dopping, kommunikationsstrateg hållbarhet

När du går på seminariet får du också den kritikerrosade boken Eat Good – recept som förändrar världen av Johan Rockström och det ingår också en energirik frukost.

Eat Good


Om Seminariet

När: 17 januari 2019, 08:00-10:00

Var: GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm  

 

Som medlem i Sveriges Annonsörer får du 20% rabatt på seminariet, använd koden ANNONS20 vid anmälan. Men skynda dig, först till kvarn gäller!

OBS! Anmälan kan endast göras via nedan länk.

 

Läs mer och köp biljetter här

 


 

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Abby Priest
Effektskapande storytelling i en digital samtid
Seminarium | Stockholm

Lär dig mer om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren. 

 

Så tar du dig fram genom den sociala snårskogen
Seminarium | Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet. Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Och är det rörligt så går det ännu bättre. Men uppenbarligen är det inte så enkelt. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.