Erbjudande: 20% rabatt på seminariet "Är bra mat receptet för en hållbar planet?"

17
jan
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:00 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: GT30 på Grev Turegatan 30 i Stockholm

Hur kommuniceras hållbarhet för att stärka varumärket? Inspireras av företag som arbetar klimatsmart och hållbart.  

Under seminariet inspireras vi av Sveriges grönaste matvarukedja och mest hållbara varumärke, två 21-åringars kamp för att få unga att äta bättre frukostar och nyttigare snacks, den klimatsmarta och klimatpositiva burgarkedjans fantastiska hållbarhetsresa m fl.

Vi får också lyssna till en kostexpert som berättar om vikten av att äta hälsosam mat för att göra både människan och planeten friskare och till en forskare som ger råd kring hur man kommunicerar hållbarhet för att skapa affärsnytta. Köp rabatterade biljetter via länk nedan. 

Talare:
Björn Larsson, marknadsdirektör Coop
Amanda Larsson och Calle Rosengren, grundare Färsking
Kaj Török, informations- och hållbarhetschef på MAX Burgers
Ann Fernholm, vetenskapsjournalist, författare, grundare Kostfonden
Erik Modig, forskare, föreläsare, författare

Moderator:
Annika Dopping, kommunikationsstrateg hållbarhet

När du går på seminariet får du också den kritikerrosade boken Eat Good – recept som förändrar världen av Johan Rockström och det ingår också en energirik frukost.

Eat Good


Om Seminariet

När: 17 januari 2019, 08:00-10:00

Var: GT30, Grev Turegatan 30, Stockholm  

 

Som medlem i Sveriges Annonsörer får du 20% rabatt på seminariet, använd koden ANNONS20 vid anmälan. Men skynda dig, först till kvarn gäller!

OBS! Anmälan kan endast göras via nedan länk.

 

Läs mer och köp biljetter här

 


 

Fler event i Stockholm:

Attribution och mätning, hur gör jag? med Google
Seminarium | Stockholm

Vilka delar i marknadsföringspusslet bidrar till framgång? Den 26 mars visar Googles mätningsspecialist Olesya Moosman dig värdet av och ger dig information om hur du formar en fungerande attributions- och mätmodell. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Nätverket Ambassadörerna: Sluka marknadsandelar med Sharkonomics
Nätverksträff | Stockholm

Hajar är inte bara naturens mest fruktade rovdjur, de är också strategiska och effektiva, egenskaper som kan vara till nytta även i affärslivet. Välkommen till Nätverket Ambassadörerna den 4 april med författaren och bloggaren Stefan Engeseth. Stefan föreläser utifrån sin senaste bok Sharkonomics, som visar hur företag, genom att ta lärdom av hajars beteenden, kan lyckas ta marknadsandelar av konkurrenter.

Nätverk: Inhouse
Nätverksträff | Stockholm

Den här nätverksträffen är för dig som jobbar som marknadschef eller motsvarande och funderar på att ta hem delar av kommunikationen inhouse eller har haft inhouse under en period och vill dela med dig av dina erfarenheter. 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.