Forskarlunch: Entreprenörskap & sociala innovationer

02
okt
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med MTC stiftelsen
  • Pris: Utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer eller MTC stiftelsen
  • Kategorier: Varumärken

Vill du ha kunskap till lunch? Välkommen att lyssna till forskaren och entreprenören Thomas Arctaedius som berättar om vad sociala innovationer är och varför socialt entreprenörskap är en så viktig och en stark trend i Sverige och inom EU just nu.

Under året arrangerar Sveriges Annonsörer en rad seminarier i samarbete med MTC Stiftelsen. På höstterminens andra forskarlunch får vi veta mer om sociala innovationer och varför det är en viktig och stark trend i Sverige och EU just nu.

I en värld där det blir svårare och svårare att nå igenom till konsumenterna så märks en rad företag och organisationer som lyckas. På dagens forskarlunch får du höra om varför sociala innovationer och socialt entreprenörsskap är en viktig och stark trend i Sverige och inom EU just nu och varför ditt företag bör inspirera och skapa engagemang hos anställda och kunder.

Ur innehållet:

  • Kunskap om vad sociala innovationer är och exempel på viktiga sociala innovationer
  • Vilka särskilda behov har sociala entreprenörer
  • Hur man som organisation och person kan stödja och främja uppkomsten av sociala innovationer

Om Thomas Arctaedius:

Thomas Arctaedius är medgrundare till CSES, forskare och entreprenör. Idag är han vd för Ayond AB och affilierad forskare vid Stockholms universitet.

CSES arbetar sedan 2011 med att stödja sociala entreprenörer och driver även en inkubator för sociala innovationer. Vi får höra med om vad sociala innovationer är, några exempel och varför det är en så viktig och en stark trend inom EU just nu.


Om forskarlunchen

Forskarlunchen inleds med mingel klockan 11:30, då en lättare lunch står uppdukad. Seminariet startar klockan 12:00 och pågår fram till 13:00. Samtliga forskarluncher arrangeras av Sveriges Annonsörer i samarbete med MTC stiftelsen.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och MTC stiftelsen. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Vid utebliven avanmälan, senast 24 timmar innan seminarietillfället, faktureras 400 kronor exklusive moms.


Frågor?

Har du frågor, synpunkter eller vill tipsa om något specifikt ämne som Sveriges Annonsörer borde erbjuda som seminarium? Kontakta oss på kalendariet@annons.se


Om MTC

MTC sprider forskning inom marknad, företag och organisationer. De verkar även för erfarenhetsutbyte mellan akademi, näringsliv och mellan olika aktörer i näringslivet. MTC har ett stort nätverk och kontaker med institutioner, organisationer och forskare både i Sveriges och internationellt.

Mer information om stiftelsen publiceras på MTC:s webbsida


Tillbaka till kalendariet

Fler event i Stockholm:

Mät kundupplevelse för effektiv kommunikation
Seminarium | Stockholm

Bixia är en ung aktör på en elmarknad med generiska produkter. Hör dem berätta om hur de arbetar med att göra skillnad med innehållet i el- och kundkontakten.

Så tar du dig fram genom den sociala snårskogen
Seminarium | Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet. Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Och är det rörligt så går det ännu bättre. Men uppenbarligen är det inte så enkelt. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.