FULLBOKAT: Maxa effekten för dina reklampengar – från räckvidd till konvertering, med Erik Modig och John Ekman

16
okt
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Klara Östra Kyrkogata 2B
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan extra kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar och Kia-Index kunder
  • Kategorier: Analys Digitalt KIA-index

Alla vill optimera effekten för varje spenderad reklamkrona, framförallt i digitala kanaler. Hur gör man då för att skapa den konvertering som man vill ha när man annonserar och hur skall man tänka när det gäller räckvidd? Är det viktigt att alla skall ha sett ditt budskap?

Vi har bjudit in två av Sveriges vassaste personer som berättar hur du kan maximera effekten när du annonserar; Erik Modig och John Ekman. 

Erik pratar om vikten av räckvidd samt hur man bygger upp en plan för att nå rätt målgrupp med rätt kommunikation. Det är svårt att skörda försäljningsframgångar om man inte investerat i att så de där varumärkesfröna i huvudet på tillräckligt många kunder. 

Räckvidd har varit och är fortfarande nyckeln till att varumärken kan växa och det är handen som matar konverteringsmaskineriet. I dagens digitala mediemix finns det dock utmaningar med att nå många. Dessutom är det lätt att glömma bort räckvidden när vi har fler verktyg än någonsin förr. 

Eriks tre take-aways:

  • Förståelse och argument varför räckvidd är avgörande för långsiktig tillväxt
  • Kunskap om att analysera vad som utgör olika målgrupper och vilken kommunikation som passar när man går från smalt till brett
  • Verktyg för att planera hur rätt målgrupp ska nås med rätt kommunikation i rätt kanal

John kommer att prata "Data + Psykologi + Experiment", som visar på hur man metodiskt arbetar med att förbättra resultatet och utfallet på sin webb. 

Utifrån data, psykologi och experiment kommer John prata om vikten av att:

  • Man måste förstå VAD som händer när kunderna kommer till dig (Data)
  • Man måste förstå VARFÖR det händer och varför man beter sig så som man gör (Psykologi)
  • Man måste ha information om HUR man jobbar agilt och bevisa sina hypoteser (Experiment). 

Om Föreläsarna

Erik Modig är doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholms Center for Consumer Marketing och forskar kring hur konsumentpsykologi kan öka marknadskommunikationens effektivitet. I sin bok Bang for the Buck (Årets marknadsföringsbok 2017) summerar han alla de främsta psykologiska teorierna som förklarar konsumentbeteende och hur de hör samman. 

John ”Chief” Ekman grundaren av Conversionista hjälper företag att konvertera bättre för att öka effekten av de digitala besöken. John är även grundare av eventet Cjam.


Om Seminariet 

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för KIA-Index kunder och medlemmar i Sveriges Annonsörer. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se

Till Kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.


 

Fler event i Stockholm:

How to wake a sleeping dinosaur: case O'Learys
How to wake up a sleeping dinosaur: case O´Learys
Seminarium | Stockholm

2016 tappade O´Learys i försäljning och det blev en tuff period för företaget. Efter en stor målgruppsundersökning togs ett strategiskt beslut om att skapa en förändring i den grafiska profilen. Hör O´Learys CMO berätta hur man väcker liv i en "dinosaurie". 

Nätverk Employer Branding
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är för dig som jobbar med Employer Branding och vill dela med dig av dina erfarenheter med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.