FULLBOKAT! User Experience 4.0 - hur påverkar detta dig?

19
nov

Detta seminarium är fullbokat! Vill du ställa dig i kö? Maila info@annons.seDet har gått drygt ett och ett halvt decennium sedan begreppet upplevelseekonomi, Experience Economy, myntades.

Innan dess talade i stort sett ingen om upplevelsemarknadsföring och ännu färre om ”Experience Management” eller ”User Experience”.

Denna forskarlunch gästas av Niklas Gustafsson på KTH Professional Education. Idén med att fokusera på konsumentens upplevelser har funnits länge, dock mest hos marknadsförare och en del akademiker. Och bara ett fåtal företag hade på allvar förstått nyttan av att arbeta med upplevelser ur ett systematiskt och strategiskt perspektiv.

Idag är det många företag som arbetar aktivt med upplevelser och både möjligheter och utmaningar inom området är större än någonsin.

Detta seminarium kommer att svara på frågor som:

  • Hur arbetar framgångsrika företag med att skapa upplevelser idag?
  • Vari ligger svårigheterna och möjligheterna?
  • Hur kommer det att se ut i framtiden - i upplevelseekonomin 4.0?
  • Hur påverkar detta dig och ditt företag?

Om Niklas Gustafsson

Niklas arbetar med strategisk företagsutveckling på KTH Professional Education där han designar, driver och utvecklar uppdragsutbildningar för privata företag och offentliga organisationer. Han forskar även på institutionen för Industriell Ekonomi. Innan KTH var han verksam som senior konsult/analytiker på HUI Research i många år. Han har bedrivit forskning om upplevelser på Företagsekonomiska Institutionen vid Stockholms Universitet, skrivit rapporter åt olika myndigheter samt arbetat som facilitator, ledarskapsutvecklare och coach både i Sverige och utomlands.


Om forskarlunchen

Forskarlunchen inleds med mingel klockan 11:30, då en lättare lunch står uppdukad. Seminariet startar klockan 12:00 och pågår fram till 13:00. Samtliga forskarluncher arrangeras av Sveriges Annonsörer i samarbete med MTC stiftelsen
 


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer och att delta kostar ingenting. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Vid utebliven avanmälan, senast 24 timmar innan seminarietillfället, faktureras 400 kronor exklusive moms.

Är du osäker på om ni är medlemmar? Kolla här

Vill ni ansöka om medlemskap och ta del av Sveriges Annonsörers utbud? Läs mer och ansök här


Frågor?

Har du frågor, synpunkter eller vill tipsa om något specifikt ämne som Sveriges Annonsörer borde erbjuda som seminarium? Kontakta oss på kalendariet@annons.se


Om MTC

MTC sprider forskning inom marknad, företag och organisationer. De verkar även för erfarenhetsutbyte mellan akademi, näringsliv och mellan olika aktörer i näringslivet. MTC har ett stort nätverk och kontaker med institutioner, organisationer och forskare både i Sveriges och internationellt.

Mer information om stiftelsen publiceras på MTC:s webbsida


Tillbaka till kalendariet

Fler event i Stockholm:

Sveriges Annonsörers Årsmöte 2018
Årsmöte | Stockholm

Världens största annonsörorganisation, Sveriges Annonsörer, bjuder in till årsmöte i samband med inspirationsdagen AdDay 2018.

Lyckas med programmatic - så maximerar du din ROI
Seminarium | Stockholm

Programmatisk annonsering (automatiserad handel av digitala annonser) växer kraftigt och förväntas utgöra två tredjedelar av all global display annonsering detta år. Teknologin sprids snabbt över annonsformat som radio, utomhusaffischer, TV och VR. 

Så jobbar du syftesdrivet och integrerat
Seminarium | Stockholm

Vi har pratat om integrerad kommunikation i många år, men varför händer det inte? Vad är det som hindrar oss och vad riskerar vi att gå miste om ifall vi inte får ihop helheten och kan jobba integrerat i vår marknadskommunikation?

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.