Göteborg: Juridiken i den digitala världen

26
sep
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:30 - 10:30
  • Ort: Göteborg
  • Lokal: Smarteyes huvudkontor Östra Hamngatan 37 plan 4

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter och det är inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet. 

För att reda ut vissa oklarheter och förtydliga vad som gäller kommer Sveriges Annonsörers jurist bland annat att dyka ner i följande frågeställningar:

  • Var går gränsen mellan reklam och information? Var befinner sig bloggare och influencers?
  • Vem ska reklammarkera blogginlägg som visar sig vara reklam? Och hur ser en tydlig reklammarkering ut?
  • Vad måste vi tänka på när det gäller tävlingar i sociala medier?
  • Hur får vi åberopa tester och undersökningar i reklam?
  • Är det fritt att ”låna” bilder och illustrationer på nätet?
  • Vad gäller för musik?
  • Hur inhämtar vi samtycke från modeller?
  • Är GDPR tillämplig för personer på bilder? 
  • Vem äger rättigheterna till det som publiceras på Facebook och Instagram?

Genomgången illustreras med bilder och praktiska fall. 


Om Föreläsaren



Niklas Briselius är förbundsjurist på Sveriges Annonsörer.


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor.

Vi inleder med lättare frukost klockan 08:30. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:30. 


Anmälningsvillkor

Anmälan är personlig och kan inte överlåtas åt någon annan. Om du får förhinder, måste du meddela detta senast 24 timmar innan träffen, annars debiterar vi 400 kronor (exklusive moms). Du avanmäler dig genom att maila till info@annons.se.


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.


Tillbaka till kalendariet

Fler event i Göteborg:

Göteborg: Vad krävs för att bygga ett starkt varumärke på 2020-talet?
Seminarium | Göteborg

Flera olika studier visar på minskande lojalitet till varumärken samtidigt som spelplanen omvandlas i takt med konsumenternas förändrade livsstil, förväntningar och digitaliseringen. Detta ställer helt nya krav på marknadsförare för att lyckas med att bygga ett starkt varumärke.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.