Göteborg: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case Volvo Cars "Made by Sweden"

13
mar
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 11:30 - 13:30
  • Ort: Göteborg
  • Lokal: Hotell Liseberg Heden Sten Sturegatan 1 Göteborg

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Per Carleö, Volvo Cars presentera caset "Made by Sweden".

Välkommen till en inspirerande eftermiddag onsdag 13 mars med Mats Rönne, en av de ursprungliga initiativtagarna till reklamtävlingen 100-wattaren. Mats har tittat på de vinnande bidragen i 2018-års tävling och gör en genomgång av vilka egenskaper som gör att de som vann var årets vinnare. Vad ska man tänka på och hur skapar man effektiv reklam som också ger effekt? 

 

made by sweden

Volvos marknadsdirektör Per Carleö kommer att dela med sig av sina erfarenheter och lärdomar från den varumärkesresa Volvo Cars gjort under de senaste åren. Helt nya bilar, samarbeten med kända profiler som Zlatan och försäljningsrekord på försäljningsrekord. En kampanj som bland annat belönades med vinst i 100-wattarens kategori Långsiktigt.

Kom, lyssna och lär dig skapa effektiv kommunikation! 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med lättare lunch klockan 11.30. Seminariet börjar klockan 12.00 och slutar senast 13.30. 


Om Föreläsaren

Mats Rönne, mätexpert Sveriges Annonsörer

Mats Rönne

Mats har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Per Carleö, marknadsdirektör Volvo Cars
Få lär ha missat den varumärkesresa Volvo Cars gjort under de senaste åren.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Göteborg:

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.