Göteborg: Medietrender och digital transformation

09
maj
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 11:30 - 13:30
  • Ort: Göteborg
  • Lokal: tba

En stor andel av dagens konsumenter är födda efter 1985 och är självklara digitala användare. Vilka förväntningar skapar detta i dialogen med företag och i kundresan? Hur utformar man en kommunikationsstrategi i ett transformativt medielandskap? SEM, SoMe, EDM, Affiliate, Programmatic – vi reder ut begreppen.

Vi ger dig perspektiv på hur snabbt vår värld håller på att förändras och vilka utmaningar och möjligheter detta medför för dagens beslutsfattare, vi tar avstamp i historien och guidar dig genom de tekniska utvecklingar som lett oss fram till idag. Vi utforskar hur konsumentbeteendet har förändrats genom åren och vilken påverkan omvärlden, teknologin och kommunikationsutvecklingen har på oss som människor och hur vi konsumerar.

Vi ger exempel på företag som har hittat den perfekta ”sweet spot” mellan konsumentbehov och teknikutveckling och kunnat kapitalisera på en marknad som tidigare inte existerande. Du kommer att få en inblick i det transformativa medielandskapet och konkreta råd för hur man optimerar kommunikationen: 

  • Se möjligheter i den digitala transformationen, inte problem
  • Styrkan av lösningsorienterad kommunikation för att skapa relevans
  • Vikten av att utforma en relevant strategi för att navigera och optimera i dagens digitala medielandskap

Om Föreläsarna

Anna Skepphammer har en gedigen erfarenhet ifrån både medie- och byråsidan Hon har arbetat i branschen i över 20 år och har under sin karriär både varit aktiv i Stockholm och Göteborg. Annas brinnande intresse för digital utveckling och transformation tog sin början under hennes anställning på Aftonbladet där hon var delaktig och drivande i utvecklingen av deras digitala plattform. Sedan dess har Anna drivit eget bolag med fokus på tjänster inom content optimering, integrering av digitala plattformar och PR. De senast 5 åren har Anna arbetat som projektledare på kommunikationsbyrån OMD med kontor i Göteborg och Stockholm. Anna är i sin roll på OMD ledande i kund- och produktutveckling och har under sitt paraply av kunduppdrag både internationella, nationella och lokala företag.

 

Karin Caig har under nio år arbetat på kommunikationsbyrån OMD i Göteborg. Som projektledare med spetskompetens inom digital marknadsföring har hon varit ledande i att driva och utveckla den digital kompetensen för de kunder hon ansvarar för på Göteborgskontoret. Karin har en gedigen erfarenhet ifrån en rad olika branscher och leder idag kunduppdrag med både varumärkes- och säljfokus och med nationellt och regionalt fokus. Innan Karin började på OMD i Göteborg arbetade hon under ett flertal år på digitala jättar som AOL och Tradedoubler i London där hon ansvarade för digitalstrategi, produktutveckling och optimering av digitala köpta kanaler. 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med lättare lunch klockan 11:30. Seminariet börjar klockan 12:00 och slutar senast 13:30. 

 


Anmälningsvillkor

Anmälan är personlig och kan inte överlåtas åt någon annan. Om du får förhinder, måste du meddela detta senast 24 timmar innan träffen, annars debiterar vi 400 kronor (exklusive moms). Du avanmäler dig genom att maila till info@annons.se.


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Tillbaka till kalendariet

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.