How to wake up a sleeping dinosaur: case O´Learys

27
aug
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer
  • Kategorier: Varumärken

2016 tappade O´Learys i försäljning och det blev en tuff period för företaget. Efter en stor målgruppsundersökning togs ett strategiskt beslut om att skapa en förändring i den grafiska profilen. Hör O´Learys CMO berätta hur man väcker liv i en "dinosaurie". 

Kom och lyssna på ett inspirerande seminarium med Jacob Anderson, CMO för O’Learys Trademark, Sverige största restaurant kedja med en global expansionsplan. Seminariet vänder sig till dig som vill få inspiration, lärdom och handfasta tips innan du kliver in i projektet att uppdatera ditt varumärkes visuella identitet/logo. Du får lära dig mer om utvecklingen av O’Learys olika grafiska moment; logo, typsnitt, färger, symboler etc. Samtidigt visas och förklaras exemplen på processen för på bästa sätt att kunna lyckas med ett liknande arbete. 

 
Vi går igenom följande vitala områden som man arbetade med under detta "dinosaurie-projekt":
  • Är den visuella identiteten tydlig för den målgrupp som du vill attrahera?
  • Hänger allt visuellt ihop och känns som ”ett” varumärke
  • Fungera loggan i mobilen? 
Om du inte kan svara ja på dessa punkter kanske du sitter med en sovande ”dinosaurie” och behöver göra något. 
 
Föreläsningen avslutas med en mindre workshop runt grafiska profiler:   
  • Få inspiration att våga att uppdatera den visuella identiteten
  • Få reda på hur man involverar internt samt externt för att få bästa resultat 
  • Få reda på vad som krävs för att lyckas (förutom en bra byrå)

Om Föreläsaren

Jacob Anderson har arbetet globalt i ledande roller inom marknadsföring och försäljning. Båda i FMCG, hospitality och durable företag så som; Robert Bosch, Carlsberg och Hilton. Idag jobbar Jacob som CMO för O’Learys Trademark, Sverige största restaurangkedja med en global expansionsplan.

O’Learys är en restaurangkedja med sporttema som grundades 1988 i Göteborg och har idag 130+ franchiseenheter i 11 länder. 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.


 

Fler event i Stockholm:

Nätverk Employer Branding
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är för dig som jobbar med Employer Branding och vill dela med dig av dina erfarenheter med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.