ICA om framgångssagan med Jerry

12
sep
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Riksförbundet FUB och ICA
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar
  • Kategorier: Hållbarhet/CSR Reklam

Hur kan er kommunikation bli mer inkluderande? Inspireras och lär från ICA och projektet "Störd och stolt", som syftar till att sticka hål på fördomar om personer med utvecklingsstörning. 

Teddy Falkenek, ICA 2016Hur störd får man vara i ert varumärke?
– Jag är nästan irriterad över att ingen har gjort sin egen variant av ICA-Jerry, säger Teddy Falkenek, varumärkesansvarig på ICA.

Teddy kommer att berätta om turerna bakom ICA-Jerry och om de dramatiska timmarna efter att kampanjen lanserats. Teddy har också medverkat i rapporten ”Hur störd får man vara i ert varumärke?".

På seminariet presenteras även listan med 10 rekommendationer till dig som funderar på att följa ICA:s exempel och öppna företagets dörr för personer med utvecklingsstörning. Seminariet arrangeras i samarbete med Riksförbundet FUB.

Program

11:30 Lunch och mingel
12:00 Åsa Stenborg inleder och presenterar rapporten "Hur störd får man vara i ert varumärke?"
12:30 Teddy Falkenek, ICA, berättar om erfarenheterna med ICA-Jerry
13:00 Petra Stenecker, Polarn O. Pyret, tar emot "Störd och stolt"-stafetten
13: 15 Åsa Stenborg summerar och svarar på frågor
13:30 Avslutning


Rapporten \"Hur störd och stolt får man vara i ert varumärke?\"

Om rapporten "Hur störd och stolt får man vara i ert varumärke?"

”Skulle du kunna tänka dig att låta en person med lindrig utvecklingsstörning representera företaget i kontakten med kunderna?” Det är en av frågorna som projektet har ställt till 600 privata och offentliga företag över hela Sverige. Syftet har varit att ta reda på företagens attityder och eventuella fördomar mot personer med utvecklingsstörning. De som har fått frågan är personer som har ansvaret för den externa bilden av företaget, alltså vd, varumärkesansvariga, marknads- och kommunikationschefer. Ladda ned rapporten här


Om Störd och Stolt

Störd och Stolt är ett projekt som drivs av Riksförbundet FUB med stöd av Svenska PostkodLotteriet. Syftet är att sticka hål på de fördomar som finns om personer med utvecklingsstörning, och att ifrågasätta vad som är ”normalt”. Det gör projektet genom att verka för att oväntade möten uppstår, exempelvis genom att skapa möten där personer med utvecklingsstörning träffar elitidrottare eller ledare från företagsvärlden. Läs mer om projektet här


Om seminariet

Vi börjar med en gemensam lunch och mingel klockan 11:30 och klockan 12:00 börjar seminariet. Seminariet är kostnadsfritt. Antalet platser är begränsade, så anmäl dig redan i dag. Du kan överlämna din plats åt en annan person på samma företag om du får förhinder att komma. Avanmälan måste ske senast 24 timmar innan seminariet, i annat fall faktureras en no-showavgift på 400 kronor exklusive moms. Du avanmäler dig genom att maila till info@annons.se


Tillbaka till kalendariet

 

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Abby Priest
Effektskapande storytelling i en digital samtid
Seminarium | Stockholm

Lär dig mer om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren. 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.