Kommunicera på hjärnans villkor för att nå din målgrupp

08
nov
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Annonsörer, icke medlemmar betalar 995 kr ex moms
  • Kategorier: Marknadskommunikation

Intressera din målgrupp genom beteendepsykologi och engagerande annonsformat, testa att kommunicera på hjärnans villkor. Lär dig mer om hur du samtalar och engagerar kunden istället för övertalar.

Du kommer att få tillgång till värdefull information och verktyg som syftar till att skapa mer effekt i er marknadsföring. Utöver mottagarpsykologi lyfts även kundcase med varumärken som Rädda Barnen, Coca Cola och Arla för att beskriva ett nytt digitalt annonseringsformat som lyckas tränga igenom bruset med så mycket som 10 gånger.

Du kommer även få ta del av hur man som mindre annonsör och B2B-aktör kan ta del av de nya angreppssätten i annonsering och engagemangsbygge.

Under seminariet kommer du att få:

  • Handfasta tips för hur man med mottagarsråkets psykologi formar budskap som fastnar
  • Inspirerande case/exempel på hur man kan använda de senaste digitala annonsformaten och öka effekt
  • Inspiration och tips för hur man kan prova ett nytt sätt att annonsera för sin verksamhet oavsett storlek

 


Om Föreläsarna

Jana Söderberg, Civilekonom, psykoterapeut, coach och idrottare i Tyskland, USA och Sverige. Jana är en mycket uppskattad föresläsare och bland annat författare till boken ”Vad du säger och vad jag hör” om konsten att mötas och samtala utan att behöva övertala. Jana har förmågan att både inspirera och utmana oss.

martin

Martin Rödén, VD Adoveo. Grundare av techbolaget Adoveo som ritat om kartan för digital annonsering. Med en gedigen bakgrund inom tech och media ville han hjälpa till att lösa gåtan kring att nå igenom bruset. Detta resulterade i en annonseringsplattform för alla digitala kanaler, där psykologi kring målgruppers engagemang fick staka ut vägen för vilken lösning som utvecklades. Adoveos målsättning är att skapa konvertering och verklig impact.

Susanna Bollhem, Head of Business Development på MarketMe. Susanna arbetar med affärsutveckling och strategisk kommunikation. Har stor erfarenhet av Employer Branding, B2B och rörlig kommunikation.


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 10:15.


Anmälningsvillkor

Seminariet är exklusivt för annonsörer och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer, icke medlemmar betalar 995 kr ex. moms per person. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall debiteras medlemmar en "no-show"-avgift på 300 kronor ex. moms. Icke medlemmar debiteras full deltagaravgift (995 kr). Du avanmäler dig genom att maila till info@annons.se​

 


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

 

 

 

Fler event i Stockholm:

Growth Hacking - bli nästa generations marknadsförare
Seminarium | Stockholm

Smakprov på Growth Tribe Academy som rullat ut sin verksamhet i Skandinavien. Högintensiv, experimentbaserad och konkret pedagogik för att utvecklas till nästa generations marknadsförare.

Nätverk Employer Branding
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är för dig som jobbar med Employer Branding och vill dela med dig av dina erfarenheter med kollegor i branschen.

Vad krävs för att bygga ett starkt varumärke på 2020-talet?
Seminarium | Stockholm

Flera olika studier visar på minskande lojalitet till varumärken samtidigt som spelplanen omvandlas i takt med konsumenternas förändrade livsstil, förväntningar och digitaliseringen. Detta ställer helt nya krav på marknadsförare för att lyckas med att bygga ett starkt varumärke. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.