- Typ: Seminarium
- Datum:
- Tid: 08:00 - 10:00
- Ort: Stockholm
- Lokal: Hos Bannerflow på Sankt Eriksgatan 46C 1tr i Stockholm
- Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Bannerflow
- Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer
Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.
Välkommen till årets första seminarium i Stockholm, tisdag 29 januari. Vi börjar året med att inspirera till stordåd. Mats Rönne, en av de ursprungliga initiativtagarna till 100-wattaren har tittat på de vinnande bidragen i 2018-års tävling och gör en genomgång av vilka egenskaper som gör att de som vann var årets vinnare.
Arla och Åkestam Holst berättar om caset "Bara mjölk smakar mjölk" som vann 100-watt i kategori Konsument kampanj.
Kom, lyssna och lär dig skapa effektiv kommunikation!
Om Seminariet
Det här seminariet gör vi tillsammans med vår 100-wattspartner Bannerflow, vi inleder med frukostmingel klockan 08:00. Seminariet börjar 08:20 och slutar senast 10:00. Seminariet är hos Bannerflow på Sankt Eriksgatan 46C, 1 trappa i Stockholm.
Om 100-wattaren
Reklamtävlingen 100-wattaren har funnits sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar. Här kan du läsa mer om 100-wattaren och 2018-års vinnare.
Om föreläsarna
Mats Rönne
Mats har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.
Case "Bara mjölk smakar mjölk"
Kristina Hammerö, Head of Milk på Arla
Rickard Beskow, Art Director på Åkestam Holst
Karl Andersson, Planner på Åkestam Holst
Anmälningsvillkor
Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.