Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla

29
jan
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:00 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Hos Bannerflow på Sankt Eriksgatan 46C 1tr i Stockholm
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Bannerflow
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Välkommen till årets första seminarium i Stockholm, tisdag 29 januari. Vi börjar året med att inspirera till stordåd. Mats Rönne, en av de ursprungliga initiativtagarna till 100-wattaren har tittat på de vinnande bidragen i 2018-års tävling och gör en genomgång av vilka egenskaper som gör att de som vann var årets vinnare. 

Bara mjölk smakar mjölk

Arla och Åkestam Holst berättar om caset "Bara mjölk smakar mjölk" som vann 100-watt i kategori Konsument kampanj.

Kom, lyssna och lär dig skapa effektiv kommunikation!


Om Seminariet

Det här seminariet gör vi tillsammans med vår 100-wattspartner Bannerflow, vi inleder med frukostmingel klockan 08:00. Seminariet börjar 08:20 och slutar senast 10:00. Seminariet är hos Bannerflow på Sankt Eriksgatan 46C, 1 trappa i Stockholm.


Om 100-wattaren

Reklamtävlingen 100-wattaren har funnits sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar. Här kan du läsa mer om 100-wattaren och 2018-års vinnare.


Om föreläsarna

Mats Rönne, mätexpert Sveriges Annonsörer

Mats Rönne

Mats har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Case "Bara mjölk smakar mjölk"

Kristina Hammerö, Head of Milk på Arla

Rickard Beskow, Art Director på Åkestam Holst

Karl Andersson, Planner på Åkestam Holst


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Skapa rätt ansats för digital marknadsföring och försäljning – med Boston Consulting Group
Seminarium | Stockholm

Customer journey, omnichannel, programmatic och personalization. Den digitala marknadsföringen är full av buzzwords som blivit en del av varje företags jargong men få företag lyckas anpassa sin organisation efter det nya digitala sättet att arbeta. Den femte mars ger Boston Consulting Group dig verktygen för att skapa ett fungerande digitalt team.

Så optimerar du din mobilsite – Google visar
Seminarium | Stockholm

Mobilen rör sig mot att bli kundernas primary device, och många marknader har gått från att vara mobile first till mobile only. Trots det har oroväckande många mobilsiter så många brister i sin design och uppbyggnad att besökarna lämnar siten frustrerade och med en dålig känsla för varumärket. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.