Ljud – så stärker det ditt varumärke

21
maj
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer
  • Kategorier: Marknadsföring

Ljud är det medium som lättast knyter an till våra känslor. Genom att använda musik, ljud och röster rätt kan man förstärka budskapet och förmedla den rätta magkänslan.

För att bygga ett starkare, tydligare och långsiktigt mer trovärdigt varumärke krävs insikt i hur man kommunicerar audiellt genom alla kontaktytor. Hur signalerar man rätt värden? Vilka känslor väcker kommunikationen? Hur möter man sin målgrupps emotionella behov? 

Hör Martin Ljungdahl Eriksson, Sonic Strategist på Kantar Sifo visa exempel på hur ljud, musik och röster signalerar olika värden kopplat till varumärken, samt ge en modell som hjälper dig arbeta mer konsekvent och effektivt med er audiella kommunikation. 

Med semiotik, en forskningsmetod för att förstå underliggande betydelser i all form av kommunikation, kan alla uttryck förklaras och kartläggas. Den visar även vägen till hur ni kommunicerar mer konsekvent, sammanhållet och rätt i förhållande till varumärkets identitet och målgruppens behov.
 

Vad får du med dig från seminariet?

  • Exempel på hur val av röst samt ljudets och musikens uppbyggnad förändrar upplevelsen och känslan
  • Kunskap om hur ljud och musik påverkar oss samt insikt om hur du kan använda den förståelsen vid kommunikation
  • Tips på hur du kan ta fram tydligare och enklare briefs vid beställning av ljudmaterial

Välkommen!


Om föreläsaren


Martin Ljungdahl Eriksson, Sonic Strategist på Kantar Sifo är doktorand inom informatik och forskar om hur ljud kan användas för att påverka känslor och beteenden. 


Om seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

How to wake a sleeping dinosaur: case O'Learys
How to wake up a sleeping dinosaur: case O´Learys
Seminarium | Stockholm

2016 tappade O´Learys i försäljning och det blev en tuff period för företaget. Efter en stor målgruppsundersökning togs ett strategiskt beslut om att skapa en förändring i den grafiska profilen. Hör O´Learys CMO berätta hur man väcker liv i en "dinosaurie". 

Nätverk Employer Branding
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är för dig som jobbar med Employer Branding och vill dela med dig av dina erfarenheter med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.