Malmö: Lär dig skapa effektiv kommunikation - case "The Lost Typography of Bauhaus"

04
mar
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 15:00 - 16:30
  • Ort: Malmö
  • Lokal: Sankt Gertrud Konferens på Östergatan 7B i Malmö
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av vinnande kampanjer i 100-wattaren och du får höra Abby Priest presentera caset "The Lost Typography of Bauhaus".   

Mats Rönne, en av de ursprungliga initiativtagarna till reklamtävlingen 100-wattaren. Mats har tittat på de vinnande bidragen i 2018-års tävling och gör en genomgång av vilka egenskaper som gör att de var årets vinnare. 

Abby Priest berättar om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren.  

Det världsberömda designinstitutet Bauhaus la under 1920- och 1930-talen grunden för modern design och arkitektur. Skolans progressiva ideologi hotade den nazistiska agendan och 1932 stängdes den abrupt ned, bara 14 år efter sin födelse. Detta resulterade i att en stor mängd verk och alster aldrig hann slutföras, och det som hade kunnat komma att bli designklassiker gick förlorat. I kampanjen "The Lost Typography of Bauhaus" återupplivade och färdigställde Abby Priest och Adobe typografiska fragment och skisser från skolan till färdiga typsnitt.

 

Kom, lyssna och lär dig skapa effektiv kommunikation! 


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med fika 15.00. Seminariet börjar klockan 15.10 och slutar senast 16.30.


Om Föreläsarna

Mats Rönne, mätexpert Sveriges Annonsörer

Mats Rönne - Mats har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Abby Priest Andreas

Andreas Morne - Strateg och grundare Abby Priest. Andreas har lång erfarenhet i ledande positioner från både medie- reklambyråvärlden och arbetar idag som kommunikationsstrateg på Abby Priest.

Abby Priest Oskar

Oskar Hellqvist - Creative Director och partner Abby Priest. Oskar är flerfaldigt prisbelönt Creative Director på Abby Priest med lång erfarenhet av visuellt driven storytelling, kommunikationstrategi och varumärkesarbete.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Malmö:

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.