Nätverket Inhouse: Inhousebyrån – den viktigaste kommunikationsresursen

22
feb

Välkommen till en träff med Sveriges Annonsörers nätverk Inhouse. Nätverket vänder sig till medlemmar och då specifikt till dig som arbetar på ditt företags inhouse-avdelning.

I samband med träffen går vi praktiskt och teoretiskt igenom varför inhousebyrån är företagets viktigaste kommunikationsresurs och hur kommunikativa mål utvecklar arbetssätt, metoder, idéarbete och mätbara resultat.

Det här får du med dig från dagens träff:

  • Varför dagens och morgondagens kommunikatör måste ha både ämneskunskap och kommunikationskunskap och hellre arbeta på en inhousebyrå än på en extern byrå.
  • Vad som är ett kommunikativt mål och hur det skiljer sig från affärsmål och verksamhetsmål.
  • Hur inhouse kan arbeta med kommunikativa mål för att skapa en bra grund för idéarbete och kreation och samtidigt hålla ihop många enheter i många kanaler.
  • Hur inhousebyråer kan definiera sina kommunikativa mål och därmed minska ”tyckande” och många ”korrektur”.
  • Konkreta exempel på kampanjer och informationsinsatser där det kommunikativa målet (eller brist på mål) styrt kreationen, de digitala flödena och konverteringen.

Om Mikael Rosén

Mikael är skribent och en flitigt anlitad föreläsare. Han har en gedigen bakgrund från byråsidan som vd och byråledare för inte mindre än fem kommunikationsbyråer. Mikael är författare till boken ”Skriva för att övertyga” och specialiserad på att ta fram ”tone of voice”-dokument.


Om nätverket Inhouse och träffen

Träffar i nätverket Inhouse vänder sig dig som arbetar på ett av Sveriges Annonsörers medlemsföretag, och då främst på ditt företags inhouseavdelning. Vi vänder oss både till kreatörer, strateger och chefer, du är välkommen till de träffar som passar dig bäst.

Den här träffen inleds klockan 09:00 med mingel och fika, klockan 09:15 kör vi igång.


Anmälningsvillkor

Anmälan är personlig och kan inte överlåtas åt någon annan. Om du får förhinder, måste du meddela detta senast 24 timmar innan träffen, annars debiterar vi 400 kronor (exklusive moms). Du avanmäler dig genom att maila till info@annons.se


Frågor?

Har du tips och idéer för nätverket? Önskemål om gäster, eller du kanske själv skulle vilja vara värd för en träff? Kontakta Carolina Diniz om du har frågor eller tips.


Till kalendariet

Fler event i Stockholm:

Trendstudie: 2020 Global Marketing Trends
Seminarium | Stockholm

Under 2019 har Deloitte genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera på framåt för att stärka sitt varumärke samt utveckla och effektivisera sin marknadsföring.

Nätverket Inhouse
Nätverksträff | Stockholm

Den här nätverksträffen passar dig som jobbar på en inhouseavdelning eller funderar på att ta hem delar av kommunikationen inhouse och vill lära av andra och dela med dig av dina erfarenheter till kollegor i branschen.

Nätverket Effekt
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är till för dig som jobbar med marknadskommunikation och vill diskutera effektfrågor tillsammans med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.