Så arbetar du med AI i din marknadsföring, med Scream

12
feb
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Klara Östra Kyrkogata 2B
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer
  • Pris: Exklusivt och utan extra kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar
  • Kategorier: Digitalt Kommunikation

Ta del av inspirerande AI case och exempel från Sverige och övriga världen varat med råd och tips om vad som är viktigt att tänka på för dig som marknadschef. Vårt seminarium och efterföljande diskussion ger dig också insyn i vad svenskarna tycker om Artificiell Intelligens och utvecklingen inom AI. 

Hur mycket känner vi till om AI? På vilket sätt använder vi oss av AI idag och på vilket sätt borde vi använda AI i framtiden? Hur ser vi på integritet i förhållande till AI och datainsamling? 

Välkommen till vårt AI-semninarium den 12 februari. Mediabyrån Scream presenterar en riksomfattande undersökning som gjorts i samarbete med Insight Intelligence, IBM, CGI och PostNord där de frågat 1000 svenskar om deras kunskap, attityder och känslor kring Artificiell intelligens. Du får råd om hur du kan och bör använda AI i framtiden. Scream jämför och refererar även till andra undersökningar inom området och redogör för hur du kan använda AI inom kommunikation och marknadsföring. 

Enligt egen utsaga är Scream nästintill besatta av att förstå människor eftersom det är grunden till att lyckas med kommunikation. Därför har de valt att ta fram rapporten som presenteras och vill gärna dela den med dig för att inspirera till AI i din marknadsföring. 

.

Frågeställningar som du får svar på under seminariet:

  • Hur går du till väga om du vill börja använda AI i ditt arbete som marknadsförare.
  • Hur väl konsumenten känner till AI och hur data samlas in och vad tycker de om detta.
  • Vad svenskarna vill använda AI till och vad är de rädda för.
  • Hur det påverkar det mig som marknadsförare.
  • Vilka uppgifter inom marknadsföring och kommunikation kan AI hjälpa till att lösa.

Om föreläsaren

Sofie Westerstrand, Head of Insight och medgrundare av Scream. 

Jonas Vahlne, Head of Strategy & Transformation, Scream


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Skapa rätt ansats för digital marknadsföring och försäljning – med Boston Consulting Group
Seminarium | Stockholm

Customer journey, omnichannel, programmatic och personalization. Den digitala marknadsföringen är full av buzzwords som blivit en del av varje företags jargong men få företag lyckas anpassa sin organisation efter det nya digitala sättet att arbeta. Den femte mars ger Boston Consulting Group dig verktygen för att skapa ett fungerande digitalt team.

Så optimerar du din mobilsite – Google visar
Seminarium | Stockholm

Mobilen rör sig mot att bli kundernas primary device, och många marknader har gått från att vara mobile first till mobile only. Trots det har oroväckande många mobilsiter så många brister i sin design och uppbyggnad att besökarna lämnar siten frustrerade och med en dålig känsla för varumärket. 

8 principer för kommunikationseffekt
Seminarium | Stockholm

Välkommen till vårt närverkseminarium den andra april. Hör KOMMs Effektkommitté redogöra för Effektprinciperna - åtta principer för hur man bör tänka kring och arbeta med kommunikationseffekt.

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.