Så tar du dig fram genom den sociala snårskogen

15
feb

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet. Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Och är det rörligt så går det ännu bättre. Men uppenbarligen är det inte så enkelt. 

Olika format och innehåll fungerar olika bra i de olika kanalerna, som kontinuerligt ändrar sina algoritmer och därmed försvårar för företagen att få spridning. 

Men: Det går att ta sig igenom snårskogen och nå sin målgrupp. Ett lyckat exempel är iZettle, som har fått Facebooks högsta brand recall-notering någonsin – 800 % över genomsnittet. 

Byrån bakom kampanjen, Unreel,  bjuder under detta seminarium på både detta och liknande case, där du får höra mer om:

 

  • Case med bland annat iZettle 
  • Insyn i plattformarnas algoritmer och regler
  • Smarta knep, tekniker och strategier för hur man tar sig förbi hindren och fram till målgruppen

 

Välkommen!


Om Föreläsarna

Cecilia Wirseen, Digital Strateg, Mats Karsvall, Creative Director och Jakob Skarin, Exekutiv Producent

Unreel är en byrå med fokus på rörliga medier och är en del av Creo Media Group som ingår i Halvarssongruppen.  


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Lär dig skapa effektiv kommunikation – case Arla
Seminarium | Stockholm

Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och du får höra Åkestam Holst och Arla presentera det vinnande caset "Bara mjölk smakar mjölk". Kampanjen vann 100-watt 2018 i kategori Konsument kampanj.

Abby Priest
Effektskapande storytelling i en digital samtid
Seminarium | Stockholm

Lär dig mer om "The Lost Typography of Bauhaus" som har belönats med flera priser under 2018, bl a två förstaplatser i prestigefyllda 100-wattaren. 

 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.