Skapa rätt ansats för digital marknadsföring och försäljning – med Boston Consulting Group

05
mar
  • Arrangör: Sveriges Annonsörer i samarbete med Google & BCG
  • Pris: Exklusivt och utan extra kostnad för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Customer journey, omnichannel, programmatic och personalization. Den digitala marknadsföringen är full av buzzwords som blivit en del av varje företags jargong men få företag lyckas anpassa sin organisation efter det nya digitala sättet att arbeta. Den femte mars ger Boston Consulting Group dig verktygen för att skapa ett fungerande digitalt team.

Välkommen till ett inspirerande seminarium med Boston Consulting Group. Hör Fredrik Lind och Patrik Andreasson berätta om hur du formar din optimala marknadsavdelning enligt era digitala behov och utmaningar. Det räcker inte att bara förstå digitala begrepp, din organisation behöver formas för att optimera era digitala investeringar. 

Digital marknadsföring har enorm potential men är svår att omsätta rent organisatoriskt. C-suites, conference calls och webinar sker i galet snabbt tempo men lyckas ni leverera helt datadrivet?

Seminariet fokuserar på:

  • Best practice
  • Hur du går till väga för att uppnå bästa organisatoriska setup
  • Vad du tjänar på att förbättra teamets förmåga

Välkommen på ett inspirerande seminarium byggt på en global djupstudie om hur företag kan utnyttja den datadrivna marknadsföringens fulla potential.

Seminariet är en del av Sveriges Annonsörers samarbete med Google och Boston Consulting Group och deras studie Digital Maturity Benchmark. Seminariet är helt fristående men här kan du läsa mer om och genomföra studien. Genom att göra studien får din organisation möjlighet att se var ni ligger i er digitala utveckling och ni får en rapport som visar vad ni behöver fokusera på för att fortsätta framåt.


Om föreläsaren

Fredrik Lind - Boston Consulting Group

Patrik Andreasson - Boston Consulting Group


Om seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom, mingla och inspireras tillsammans med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:30.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se.

Till kalendariet


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Fler event i Stockholm:

Trendstudie: 2020 Global Marketing Trends
Seminarium | Stockholm

Under 2019 har Deloitte genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera på framåt för att stärka sitt varumärke samt utveckla och effektivisera sin marknadsföring.

Nätverket Inhouse
Nätverksträff | Stockholm

Den här nätverksträffen passar dig som jobbar på en inhouseavdelning eller funderar på att ta hem delar av kommunikationen inhouse och vill lära av andra och dela med dig av dina erfarenheter till kollegor i branschen.

Nätverket Effekt
Nätverksträff | Stockholm

Den här träffen är till för dig som jobbar med marknadskommunikation och vill diskutera effektfrågor tillsammans med kollegor i branschen.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på de som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.