Trendspaning från Chicago, Bryssel & Oslo: senaste inom sponsring, CSR, influencers och entertainment

16
maj
  • Typ: Seminarium
  • Datum:
  • Tid: 08:45 - 10:00
  • Ort: Stockholm
  • Lokal: Sveriges Annonsörer Stomatol

Tango Brand Alliance har besökt tre internationella varumärkeskonferenser under våren i Chicago, Bryssel och Oslo och ger en sammanfattning om aktuella trender inom s.k. Brand Alliances inom sponsring, CSR, entertainment, influencers m.m.  

Bland punkterna vi berör märks dagens unga målgrupper (Gen Z), utvecklade samarbeten inom entertainment, hur den klassiska sponsringen glider över mot strategiska affärsbeslut, samt hur CSR och samhällsengagemang fortfarande ligger högt på företagens agendor. Vi ser exempel från t ex Budweiser, Airbnb, Burger King, Rabobank, Telia Norge, OBOS och NFL.

 

  • Varför ska du sluta se på sponsring som bidrag och gåvor?
  • Gen Z och Alpha Kids – de målgrupper du måste prata med på 2020-talet
  • Upplevelser och relevant innehåll är nödvändigt för att få målgruppernas intresse

Om Föreläsaren

 

Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance AB
Anders har arbetat över 25 år med sponsring, CSR och närliggande kommunikationsformer. Idag driver han byrån Tango som är en strategisk resurs till både företag och rättighetsinnehavare vilka vill skapa lönsamma samarbeten. Bland uppdragen finns sponsringsstrategier, konceptutformning, avtal och juridik, projektledning, samt utbildningar och workshops.


Om Seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:45. Seminariet börjar klockan 09:00 och slutar senast 10:00.


Anmälningsvillkor

Seminariet arrangeras exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall faktureras 400 kronor exklusive moms. Du kan avanmäla dig genom att maila till info@annons.se


De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Fler event i Stockholm:

Den kreativa inhouserevolutionen – nu kommer den!
Seminarium | Stockholm

Hur har amerikanska inhousebyråer lyckats gå från att ses som kreativa b-lag till att hamna på Ad Age:s A-list? Och vad kan den som funderar på att starta eller transformera en inhouseavdelning lära sig av de som ligger längst fram? 

Bli bättre på att optimera din digitala annonsering
Utbildning | Stockholm

Favorit i repris - första tillfället blev snabbt fullbokat så vi kör en gång till under våren.
Om du vill få ännu bättre koll på hela värdekedjan i din digitala annonsering och få en bättre förståelse i alla delar ska du boka upp dig på vår spaning och utbildning om hur allt fungerar. 

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.
Inloggade medlemmar kan se en lista med namnen på dem som är anmälda till evenemanget. Kryssa i den här rutan om du inte vill att ditt namn ska visas i listan.