Coronastöd och insikter2020-08-26T15:21:04+02:00

Coronastöd och insikter

Som marknadsförare ställs vi på prov i den nya verklighet coronaviruset har medfört. På den här sidan samlar vi allt vi gör under coronakrisen för att du lätt ska hitta hjälp och stöd på ett ställe.

Marknadschefen berättar

Medlemsintervjuer
Artikelserie: Så jobbar vi i coronatider – marknadschefen berättar

Hur påverkas marknadsföringsarbetet under coronakrisen? Läs våra intervjuer.

Maria Engman, marknadschef SGN Sport
Karolina Åhs, marknadschef Plantagen
Philip Mossinger, marknadschef Panduro
Amanda Mompalao de Piro, marknadschef Circle K
Lena Rodin, marknadschef Löfbergs

Rapporter – Coronapåverkan hos svenska varumärken

Hur påverkas marknadsinvesteringarna av coronakrisen? Våra rapporter, som sammanfattar svar från ett stort antal medlemsföretag, ger en viktig lägesbild.

Vi har nu genomfört två mätningar bland våra medlemmar. Det första kartläggningen (Rapport 1) gjordes 26 mars – 1 april 2020. Den andra (Rapport 2) genomfördes 21 april-1 maj. Vår tredje (Rapport 3) och senaste rapport genomfördes 8-17 juni 2020.

Ladda ner Rapport 1 här
Ladda ner engelsk version här

Ladda ner Rapport 2 här
Ladda ner engelsk version här

Ladda ner Rapport 3 här
Ladda ner engelsk version här

Norge och Danmark har gjort liknande mätningar:

Ladda ner Norges rapport här
Ladda ner Danmarks rapport här